Caro ja suomalaisia - Caro und die Finnen

Mittwoch, November 29, 2006

Ice Hockey in the North















Before I travelled to Rovaniemi Antti (Finn/Canadian) took me - after I begged for ages - to Kuopio to watch Ice Hockey! As he is half Canadian he of course likes the a lot too! After about 1.5 hours of driving we arrived in Kuopio Arena and could watch the game between Kuopio KalPa and the Espoo Blues.

The game was ok - but I have to say that the one in Stockholm was better ;-)
One player of the Espoo Blues played really well. This was Kariya - not Paul, but Martin, his brother! It was really nice to watch him play! In my oppinion he was the MVP :-)


Vor der Reise nach Rovaniemi hatte ich die Gelegenheit, mit Antti (Finn/Kanadier) nach Kuopio zu fahren um das Spiel zwischen KalPa und den Espoo Blues zu schauen! Beide Mannschaften spielen in der ersten Finnischen Liga, der SM Liga. Nach 1.5 Stunden Fahrt sind kamen wir in Kuopio an und schauten das Spiel. Ehrlich gesagt, hat mir das Spiel in Stockholm besser gefallen - das Niveau war um einiges besser! Ich kam mir vor wie in der Ilfishalle. Dies aber nur spielerisch - stimmungsmässig ist es meines Wissens in der Ilfishalle immer noch um einiges besser als es in der KalPa-Arena war...
Bester Spieler auf dem Eis war meiner Meinung nach Kariya - leider nicht Paul, sondern Martin, sein Brunder. Meiner Meinung nach der MVP...